Gustul inregistrat – promisiunea pe care o face Guido industriei HoReCa

Adrian_SimionAscensiunea cafelei de specialitate a inceput sa prinda contur si in Romania, unde tot mai multe cafenele aleg sa ofere clientilor o bautura autentica si reprezentativa. Oportunitatea a fost rapid fructificata de GUIDO, magazinul de cafea de specialitate, prajitorie si scoala de cafea, care introduce un nou concept in industria HoReCa – crearea gustului propriu de cafea.

Promisiunea este una simpla: clientii ce vor incerca o cafea de specialitate nu vor mai reveni la vechile obiceiuri de a bea cafeaua si vor calca pragul localului pentru o experienta superioara. Diferenta principala fata de cafelele obisnuite este ca cele de specialitate au arome diferite si subtile ce caracterizeaza zona de provenienta. Aceste arome sunt puse in evidenta prin diferite metode de preparare: espresso, fitru, ibric sau metode alternative de prepare a cafelei (Hario Syphon, Hario V60, Aeropress). In schimb, cafeaua pe care o bem de obicei, de la supermarket are o singura caracteristica pentru a-si pastra acelasi gust amar peste tot in lume si indiferent de brand: boabele sunt prajite excesiv si in cantitati foarte mari.

”Majoritatea localurilor folosesc in cel mai bun caz o combinatie de cafea arabica cu robusta. Credinta populara este ca daca un espresso face spuma, atunci e bine. Proprietatile principale ale speciei de cafea robusta sunt ca e ieftina si ca face spuma, nu crema, insa cei mai multi oameni nu stiu sa faca diferenta. In plus, robusta are un gust pamantiu, care ramane pe cerul gurii, este un gust neplacut, dar suntem obisnuiti cu el, asa ca il consideram acceptabil. Peste toate, prajirea, care e foarte importanta, se face in conditii de compromis, astfel incat cafeaua e mai arsa ca sa se ofere clientilor un produs constant. Tot mecanismul asta are de-a face cu reducerea costurilor. Sa produci cafea de specialitate pastrand un standard inalt de calitate presupune efort si expertiza sulimentare”, explica Adrian Simion, proprietarul GUIDO.

Cu toate acestea, exista si antreprenori interesati din ce in ce mai mult de a oferi o experienta diferita clientilor si de a-i face sa revina pentru ceea ce se regaseste doar acolo. Cafeneaua M60 a fost printre primii clienti care a ales sa-si personalizeze gustul cafelei. Dupa ce inteleg profilul clientului, specialistii GUIDO selecteaza cu grija originile de cafea, iar pentru fiecare dintre ele testeaza si aleg un profil de prajire care sa evidentieze diferitele arome. Urmatorul pas consta in recomandarea perioadei optime de maturare adica numarul de zile de la prajire in care boabele isi dezvaluie buchetul cu claritate si eleganta si crearea acelui gust recogniscibil care sa ramana in memoria clientilor. Pe lista restaurantelor din Romania se numara mai nou si Stradale, deschis recent in cadrul Bucharest Business Park sub conducerea lui Chef Foa, care are propriul blend de cafea de specialitate purtand numele brandului.

”Tendinta este clar diferentierea si gasirea acelor carlige prin care sa creezi clientilor care iti calca pragul o asa zisa dependenta pentru produse de calitate. Sa nici nu mai fie nevoie sa deschida meniul de bauturi pentru ca vin inca de acasa cu gandul la un anumit produs. Iar cafeaua este printre cele mai consumate in orice restaurant. Astfel nu doar ca le oferim un gust deosebit si total diferit de cel cu care erau obisnuiti pana acum, dar reusim sa cream un gust singular, care nu va putea fi gasit decat acolo. Cred ca acesta este directia spre care ar trebui sa ne indreptam, iar unele business-uri au inteles repede si au trecut la fapte”, adauga Adrian Simion.

This slideshow requires JavaScript.

Guido Coffee a pornit la mijlocul anului trecut si functioneaza atat ca si prajitorie de cafea cu vanzare, cafenea on the go, dar si organizator de cursuri de preparare a cafelei, in zona Eminescu a capitalei. Cei doi antreprenori aflati in spatele business-ului, Adrian Simion si Floriana Vlaicu au urmat cursuri profesionale de prajire a cafelei de specialitate si au testat zeci de sortimente de cafea la targurile de profil pentru a selecta initial cele patru sortimente pe care sa le aduca in propria prajitorie. In momentul de fata GUIDO aduce peste 15 sortimente de cafea din Brazilia, Etiopia, Costa Rica, Guatemala, Panama sau Kenia, boabele fiind prajite si etichetate sub brandul propriu. Investitia initiala s-a ridicat la 80.000 euro, insa continua si in prezent prin extinderea capacitatii de productie.

Iubitorii de cafea au putut incerca saptamana trecuta cafelele Guido in cadrul celei de-a patra editii a Salonului International al Cafelei – Coffee Lovers Event 2015, sambata 25 aprilie 2015, la pavilionul C3 RomEXPO.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s